Critica – Anno 1990

 

“Houses in Reading” , Olio su tela, cm 50 x 70

GIUSEPPE PESCO

Se el podesse tornar a nàssar n'altra volta, sicuramente Giuseppe Pesco el vorìa vegner al mondo a Maròstega in quel del visentin perché là el gavarìa modo de conbinar le do passion de la so vita: el zogo dei scachi e la pitura.

Fin da quando che el jera putèlo el se ga dà da far riportando risultati òtimi in tute do ste atività che le par cussì diverse tra de lore visto che una richiede ragionamento, logica e precision, mentre l'altra la esige fantasia, estro e sensibilità. Adesso el xe maestro de scachi e el zoga anca par corispondensa co mezo mondo e contemporaneamente el xe noto a Treviso come pitor figurativo original, ma saldamente ancorà a la tradision local. Tecnicamente parlando el continua el filon colorista de l'arte veneta ma la so esperiensa nel nòbil zogo dei scachi lo porta a acostar le masse dei colori in modo da bilanciar armonicamente i ciari e i scuri, senplificando le forme ne la conposission e dàndoghe senpre un ritmo musical a ogni quadro, dove che se intravede nel schema de base la man ferma de un pitor che vien da la botega pì che da l'academia.

La consuetudine co l'essensialità de la scachiera la ghe fa predilìgiar, ne la pitura de paesajo, soratuto i edifici e le struture architetòniche in quanto le forme geometriche le vien pì nitide e ghe xe gran possibilià de zogar sui contrasti, come vodo-pien, piato-fondo, longo-largo e i diversi materiali edilissi. La tipologia dei edifici che lo ga ispirà particolarmente la xe quea de le catedrali e dei edifici medievali; specie nel so primo periodo el ga ritrato na serie intiera de vecie ciese, soratuto oratòri e ciese de campagna, tante de le quale xe stàe ristruturàe cussì radicalmente che el so aspeto originario se pol vedarlo oramai solo che ne le so tele. L'influsso dei scachi sul so modo de piturar, però, no'l se fa sentir solo ne la cura de la prospetiva o nel rigor de le forme, ma el se estende anca a la sielta de la tecnica; difati, benché el sipia in grado de usar qualsiasi mezo, da lojo al guasso, da la ténpera ai pastèi, ultimamente el se ga dedicà de pì a l'aquarelo che richiede gran concentrassion dato che ogni penelada la va studiata in anticipo come na mossa al tavolier perché, na volta messa zo e fato un eror, no se pol pì rimediar e tuto el lavoro va a farse benedir. Pesco el xe un pitor in dialeto anca par el fato che el se ispira a la realtà de l'anbiente che lo circonda e che lu el cerca de fissar nei so lati e aspeti che pì riscia de vegner stravolti dal progresso e da l'urbanizassion che rende cità e canpagna senpre pì sìmili e spersonalizàe; la parte de la so òpera che méjo ilustra la so ricerca la xe na serie de quadri, massimamente aquarèi de varie dimension, che presenta visivamente la poesia de le vecie case contadine oramai cadenti, coi so pòrteghi silensiosi in penombra, co lr so tèse traballanti e piene de feritòje a crose, co le so fassade bianche de calcina e tajàe dal verderame de le pèrgole, coi fogheri larghi querti da la vegetassion e i camini fredi da ani che continua a tociar la so testa de calìzene ne l'azuro del ciel. Le xe vedute malincòniche e serene che figura sui mari de tante case trevisane sensa che l'autor, pitosto schivo, el gapia avùo bisogno de far tante mostre e reclani par inporle a l'atensionede la crìtica.

Emanuele Bellò, Artisti in dialeto, Quatro Ciàcoe, ottobre 1990


 



Si inaugura oggi la rassegna <<Etruriarte>>

"Venturina capitale della grande arte"

VENTURINA — Oggi apre i battenti a Venturina Etruriarte, il salone di arte moderna, contemporanea e antiquariato, organizzato dal Centro arti visive di Piombino, in collaborazione con il Cevalco, con i Comuni della Val di Cornia e con il patrocinio della Regione. Da stasera alle 18.00, ora del taglio del nastro, sarà possibile visitare la più grande realtà a livello di esposizione di opere d'arte a dimensione provinciale che esista oggi in Italia.

Tutto questo negli spazi espositivi che hanno già portato alla ribalta la Fiera mostra economica della Val di Cornia. Una rassegna espositiva, quella di maggio, che ha già ottenuto un enorme sviluppo (i dati sono lì a dimostrarlo) che fa ben sperare anche per questa terza edizione di Etruriarte, che si presenta molto ampliata rispetto alle precedenti e con ottime prospettive per il futuro.

Etruriarte ha da oggi una dimensione in più: con le sue 3.000 opere tra grafica, pittura e scultura per un totale di 140 artisti, con il nuovo padiglione dedicato all'antiquariato, con le cinque mostre culturali permanenti nei propri saloni e con il tenore delle personalitè e degli interventi che si alterneranno in conferenze e dibattiti, raggiunge una dimensione nazionale.

Agostino Carpo, Venturina capitale della grande arte, Il Tirreno, 6 luglio 1990


 

“Case Bianche”, Acquerello, cm 50 x 40

________ invito al collezionismo

GIUSEPPE PESCO

Quella del pittore Giuseppe Pesco è una pittura che definiremmo d'istinto, tanto è spontanea e vibrante; una pittura che non ha bisogno di mediazioni nè di interpretazioni, tanto giunge immediata e fresca all'occhio dell'osservatore. Giuseppe Pesco è un acquarellista e fa di questa non facile tecnica il mezzo per regalarci gustosi lavori, squisiti quadri, piacevoli pitture che si fanno apprezzare proprio per la loro immediatezza ed il loro straordinario impatto emotivo.

Sono paesaggi, quelli che ci regala l'artista, congegnati con semplici elementi, così come genuina e semplice è la senzazione che ci coglie dinanzi ad uno spettacolo della natura. Giuseppe Pesco è un pittore o meglio come dicevamo un acquerellista che guarda il mondo che lo circonda, la bella natura della sua terra, con occhi ingenui eppure disincantati, con occhi che sanno vedere le fresche bellezze del creato e che pure sanno introdursi in paesaggi dagli eterni significati, con gli occhi insomma di un bambino che ancora non ha perso la sua dolce innocenza. E anche il proporci una natura vera, riscontrabile e facilmente identificabile ha un significato che è quello di sollecitarci a guardare con occhi più attenti, con maggiore sollecitudine la natura <<vera>>, quella che ci circonda e della quale pare ci siamo dimenticati. Ma questo mi pare anche una triste lezione perché Pesco con i suoi delicati ma corposi e pregnanti acquerelli sembra volerci dire che se siamo ammirati dai suoi lavori, dalla loro genuina spontaneità è perché ormai abbiamo bisogno dell'animo colto e sensibile dell'artista perché ci riconduca alla scoperta di un mondo che non sappiamo più riconoscere.

Barone, Giuseppe Pesco, Arte Italia Illustrata (Periodico trimestrale d'arte, cultura, attualità e turismo),
N. 1 — 1990